Egyszeren J
Napi Online 2005.10.07. 22:57
A Honda CBF500 klasszikus kinzete mgtt bartsgos motor rejlik, egy-kt kellemes XXI. szzadi extrval.
A naked motorok szerelmesei - egy Honda katalgust lapozgatva - igen csak zavarba jhetnek, hiszen a cg sszesen 10 modellel van jelen a piacon, ezek kztt rgi-j ismers a CBF500. Kezdetben vala a CB 500, ez volt a japn gyr egyik elnyhetetlen darabja, ami az vek sorn nem is sokat vltozott. m tavaly gondoltak egy nagyot a mrnkk s ha mr megterveztk a
CBF600-at, akkor erre alapozva egy kicsit megjtottk s j nevet adtak az 500 CB-nek. Az talaktst nzve igazn nem sajnltak semmit a rgi kedvenctl: megkapta pldul a 900-as Hornet mszerezettsgt, tszabtk a nyerget, megnveltk a fktrcskat s tank befogadkpessgt. s mindezek mellett kapott egy ABS-t is - amit eddig csak kategrikkal drgbb motoroknl lthattunk. gy els rnzsre teht van egy alacsony ras, de igen jl felszerelt motor elttnk, s ha elindulunk vele, ksbb sem okoz csaldst. A mszerfal klasszikus kialakts s knnyen tlthat. A motor hangja kellemesen mly.
A CBF500 egyetlen kicsi hinyossga a plexi, mert ez nincs rajta. Az 58 lervel sztrdn knnyen utazhatnnk 160-at, ha az a rakonctlan menetszl nem akarn letpni a - plexi hinyban - vdtelen fejemet. Persze ha valaki a nyak s vll izmait kvnja ersteni annak csak hajr. gy viszont marad a 130-140-es utaz temp - ami valsznleg teljesen relis egy alapveten trzsra kitallt motornak. A teljestmny-leads egyenletes, de a motor az tlagosnl nagyobb nyomatkkal rendelkezik az als tartomnyban. Ennek ksznheten nem ugrl, hanem szpen hz a motor s tdik s hatodik fokozatban sem kell kapkodva levltani, ha a fordulatszm mutat 3000 al esik. A motor vzhtst is kapott, amely oly jl funkcionl, hogy melegben, vrosban, dugban sem brtam felforralni a vizet. m amikor a hegyekben motoroztam, nha rezhet volt, hogy nem sikerl az zemhmrskletet elrni. A futm megbzhat, a motor jl dnthet, hossz ton pedig kimondottan knyelmes - mr amennyire egy motor knyelmes lehet 600 kilomter megttele utn.
A kellemes trzst segti az egyenletes er-leads is. A vltt nem kell knyszeresen s llandan hasznlni, gy nehezebb helyzetbl is knnyen is kihoz minket a gp csak a gz adagolsval. Viszont - csakgy mint a nagyobbik testvre - a csomagok elhelyezse kicsit nehzkes, ami pedig egy tra motornl nem elnys. Ha nem specilis (dnttt tankra val) tanktsknk van olyan hlyn nz ki, mintha le akarna esni s bizony a felfekvs sem a legbiztosabb: egy-kt nagyobb huplinl ersen fltem, hogy elszll a ckmkom. n htul a hls rgztst rszestem elnyben, m a hl kampit elg nehzkes volt rgzteni a lekerektett faridom s a hinyz tartk nlkl. Ennl tbb rosszat nem lehet elmondani a kisebbik CBF-rl. A fkek nagyon jk s az ABS-nek is nagy hasznt vettem egy hirtelen fkez teheraut mgtt. Radsul ers fkezsnl is stabil maradt a motor.
Mindent egybevetve a Honda CBF elrhet ron nagy kifinomult, jl felszerelt motor, amelynek nyergben a trzs szerelmesei igen nagyokat tekerhetnek.
|